x104.338
Petriné Feyér Judit - Szabolcs Éva (1999): Nagy Sándor. [a bibliográfiát összáll. Szilágyi Erzsébet és Varga Kovács Amarilla] OPKM, Budapest, 18. p.
A kandidátusi disszertáció szellemiségéhez, szerkezetéhez igazodik az 1957-ben megjelent Didaktika c. tankönyve. (Nagy S., 1957) A tankönyv céljaiként a tanulhatóság szempontjaihoz is igazított tartalom ugyanúgy kitér a didaktikai alapfogalmak ismertetésére, az oktatási folyamat bemutatására, mint a kandidátusi értekezés. Az oktatási folyamat fő mozzanataiként a következő elemeket veszi sorra:
Megtartja az 1954-es tankönyvből már megismert oktatási alapelveket - a könyv egészéhez viszonyítva hangsúlytalanabbul - és a tankönyv kiegészül az oktatás és képzés tartalmáról szóló fejezettel, amely a kandidátusi értekezés szerkezetébe, céljaiba nem illett bele, de amely részek nélkül nem lehet a didaktika egészéről beszélni. Az oktatás és a képzés tartalmával kapcsolatos ismeretek kifejtése meglehetősen ideológikus, leegyszerűsített: a "készülő új szocialista tantervek kérdése" körül forog.
Tovább épül, finomodik a didaktika az ezt követő években kiadott tankönyvekben.
Utolsó frissítés: 2016-05-09 14:23:09