Nagy Sándor által írt és szerkesztett önálló művek időrendben
Nagy Sándor (1930): Takarékosség. Pályamű kézirata. Siklós
Nagy Sándor (1943): Kemény Zsigmond és az erkölcsi világ. (Philosophia : a Horthy Miklós Tudományegyetem Filozófiai Intézetének közleményei) Budapest, Sárkány-Ny., 58 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAZ0004321434
Nagy Sándor - Kelemen László (1952): Didaktika. Kézirat. Pedagógiai Főiskola - Felsőoktatási Jegyzellátó, 75 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
Nagy Sándor (1953): A tanítási óra felépítése és elemzése. (Szocialista nevelés könyvtára, 80.) Budapest, Tankönyvkiadó, 109 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAI0008959918
kritika: x, 100.906
Nagy Sándor (szerk., 1953): Didaktika. Kézirat. [Összeáll.] az E LTE Pedagógiai Tanszék előadói munkaközössége. Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem Nyelv- és Irodalomtudományi Kar - Felsőoktatási Jegyzetellátó, 122 p.
Utánny. 1955.
Utánny. 1956. Kiad. a Lenin Intézet.123 p.
Utánny. 1957. Kiad. a Lenin Intézet. 116 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAI0008442186
Nagy Sándor (1954): A didaktika alapfogalmai és a tanítási óra felépítésének kérdései. Kandidátusi értekezés tézisei. Budapest, Szerző, 13 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAS0000462833
Nagy Sándor (1954): A didaktika c. tárgy programja az egyetemen folyó pedagógiai tanárképzés számára. Budapest, Oktatásügyi Minisztérium - Felsőoktatási Jegyzetellátó, 18 p.
Utánny. 1955. 20 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
Nagy Sándor (1956): A didaktika alapjai. Kandidátusi értekezés. Budapest, Akadémiai Kiadó, 270 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/bibMOK01337197
kritika: x, 102.435
Nagy Sándor (1958): Didaktika. Segédkönyv a tanitóképzők számára. Budapest, Tankönyvkiadó, 215 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAS0000472294
kritika: x, x105.734
Nagy Sándor (1959): Didaktika a tanítóképző intézetek számára, 2. kiad. Utánnyomás Budapest, Tankönyvkiadó, 233 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
kritika: , 690.030
Nagy Sándor (1960): Az oktatás elmélete. Budapest, Tankönyvkiadó, 210 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
kritika: x, 201.478
Nagy Sándor (1960): Az oktatás szervezésének és módszereinek jelenkori problematikája. Budapest, Központi Pedagógus Továbbképző Intézet, 36 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
Nagy Sándor (1960): Közoktatásügyünk és hazai pedagógiánk új feladatok előtt. Budapest, Központi Pedagógus Továbbképző Intézet, 19 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAS0000573552
Nagy Sándor (1960): Pedagógia 3. Az oktatás elmélete. Egyetemi tankönyv. Budapest, Tankönyvkiadó, 202 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAZ0003916457
kritika: , 280.106/3
Nagy Sándor - Kiss Árpád és mtsi (szerk.,1960): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1959. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 742 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
kritika: , Tanulmányok …
Nagy Sándor (1961): Az oktatási folyamatra vonatkozó nézetek történeti alakulása és mai helyzete. Doktori értekezés tételei. Budapest, Akadémiai Nyomda, 18 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/bibMOK01346132
Nagy Sándor (1962): Az oktatási folyamatra vonatkozó nézetek történeti alakulása és mai helyzete. Budapest, Akadémiai Kiadó, 298 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/bibMOK013461
kritika: x, 107.203
Nagy Sándor - Kiss Árpád és mtsi (szerk., 1962): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1961. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 742 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAN0004048633
kritika: Tanulmányok …
Nagy Sándor - Kiss Árpád és mtsi (szerk., 1963): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1962. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 583 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAI0008871807
kritika: Tanulmányok …
Nagy Sándor - Piry József (1964): Didaktika. A tanítóképző intézetek számára. Budapest, Tankönyvkiadó, 170 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAI0008391275
kritika: x, 690.265
Nagy Sándor - Kiss Árpád és mtsi (szerk., 1964): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1963. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 583 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
kritika: Tanulmányok …
Nagy Sándor (1965): Irodalom az oktatási folyamat c. témához a pedagógus tanfolyam hallgatói számára. /Részletek Nagy Sándor: Az oktatási folyamatra vonatkozó nézetek történeti alakulása és a mai helyzet [!] c. köny¬véből. Budapest, MSZMP Budapesti Bizottsága Marxizmus Leninizmus Esti Egyetemének Pedagógus Tagozata, Főv. Tanács VB. Oktatási Osztályának Szakfelügyeleti és Továbbképzési Csoportja - Fővárosi Nyomdaipari Vállalat, 49 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAI0008397283
Nagy Sándor - Horváth Lajos (szerk., 1965): Neveléselmélet. Egyetemi kézikönyv. Budapest, Tankönyvkiadó, 433 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
kritika: x, 208.711
Nagy Sándor - Kiss Árpád és mtsi (szerk., 1965): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1964. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 646 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAZ0004021952
kritika: Tanulmányok …
Nagy Sándor (1967): Didaktika. Egyetemi tankönyv. Budapest, Tankönyvkiadó, 239 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAS0000556362
kritika: x, 210.165
Nagy Sándor - Kiss Árpád és mtsi (szerk., 1967): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1966. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 458 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAI0009296079
kritika: Tanulmányok …
Nagy Sándor - Kiss Árpád és mtsi (szerk., 1968): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1967. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 382 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
kritika: Tanulmányok …
Nagy Sándor (1971): Újabb kutatások a felsőfokú oktatási folyamat pedagógiai vonatkozásában. A Magyar Pedagógiai Társaság felsőoktatási szakosztálya és a Felsőoktatási Pedagágiai Kutatóközpont rendezésében 1971. nov. 9-án elhangzott előadás (A Felsőoktatási Pedagógiai Akadémia előadásai, 8.) Budapest, FPK, 62 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
Nagy Sándor - Petrikás Árpád (szerk.) (1971): Vita a nevelési terv és tanterv alkalmazásának tapasztalatairól. Az 1971. áprilisi debreceni vitaülés rövidített jegyzökönyve. (Pedagógiai füzetek) Debrecen, Magyar Pedagógiai Társaság, 192 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
Nagy Sándor (szerk., 1972): Nagy László válogatott pedagógiai művei. Budapest, Tankönyvkiadó, 414 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
Nagy Sándor - Kiss Árpád és mtsi (szerk., 1972): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1971. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 323 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAN0004048633
kritika: Tanulmányok …
Horváth Lajos - Nagy Sándor (szerk., 1972): Neveléselmélet. Egyetemi jegyzet. Kézirat. Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar - Tankönyvkiadó, 213 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
kritika: , 215.809
Nagy Sándor - Kiss Árpád és mtsi (szerk., 1975): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1972-1974. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 513 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
kritika: Tanulmányok …
Nagy Sándor (főszerk.) (1976-1979): Pedagógiai lexikon 1-4. Budapest, Akadémiai Kiadó, 4 kötet
2.kiad. 1984.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
kritika: xlexikon
Nagy Sándor (szerk., 1977): Vizsgálatok a nevelés-oktatás korszerűsítésével kapcsolatban (Pedagógiai közlemények, 18.) Budapest, Tankönyvkiadó, 181 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
Nagy Sándor (1978): A pedagógia alapjai. Bevezetés a pedagógiába. Jegyzet 1. éves pedagógiaszakos egyetemi hallgatók részére. Kézirat, ELTE BK, 195 p.
Utánny. 1980. MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/bibMOK00816223
kritika: x, 221.843
Nagy Sándor (1979): A tananyag és az oktatási folyamat tervezésének időszerű kérdései. (Pedagógiai közlemények, 20.) Budapest, Tankönyvkiadó, 159 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAS0003264044
Nagy Sándor - Kiss Árpád és mtsi (szerk., 1979): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1975-1976. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 479 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
kritika: Tanulmányok …
Nagy Sándor (vez. szerk., 1979): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1977. Tantervi, tantervelméleti tanulmányok. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 281 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
kritika: Tanulmányok …
Nagy Sándor (1981): Az oktatáselmélet alapkérdései. Egyetemi tankönyv. Budapest, Tankönyvkiadó, 302 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAS0001488556
kritika: x, 225.123
Nagy Sándor (vez. szerk., 1981): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1978. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 193 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
kritika: Tanulmányok …
Nagy Sándor (1982. (!1983)): A tanulás pedagógiai kérdései. Veszprém, Országos Oktatástechnikai Központ, 141 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
kritika: x, 146.383
Nagy Sándor - Szarka József és mtsi (szerk., 1985): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1979-1984. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 353 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
kritika: Tanulmányok …
Nagy Sándor (1988): Mába nyúló történelem. A harmincas évek pedagógiai évek pedagógiai irányai. (Pedagógiai közlemények) Budapest, Tankönyvkiadó, 343 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAZ0006268051
kritika: x, 157.937
Nagy Sándor (1993): Az oktatás folyamata és módszerei Budapest, Volos Bt, 159 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: http://www.mokka.hu/web/guest/record/-/record/MOKKAZ0006313957
kritika: x, AX238.644
Nagy Sándor (1983 (!1984)): Oktatástechnológiai jellegű fejlődési tendenciák az általános és a szakképzésben. Komparatív elemzés. Veszprém, Országos Oktatástechnikai Központ, 170 p.
MOKKA könyvtári elérhetőség: hamarosan
kritika: 148.211
1950-1959
Szokolszky István - Nagy Sándor és mtsi (1950): A pécsi Pedagógiai Főiskola állásfoglalása a magyar pedagógia ügyében. Nevelők Lapja. 8. sz. 8.
Nagy Sándor (1952): A tanítási órák típusának kérdéséhez. Köznevelés. 8. 24. sz. 744-746.
Nagy Sándor (1952): Az új anyag közvetítésének néhány kérdéséről. Kombinált óra az általános iskola felső tagozatában. Pedagógiai Szemle, 2. 1-2. sz. 28-66.
Nagy Sándor (1952): Pedagógiai ankét a Tudományos Akadémián. Felsőoktatás Szemle, 1. 9. sz. 423-427.
Nagy Sándor (1953): A tanítási órák rendszere, típusa és felépítése. Pedagógiai Szemle, 3. 3-4. sz. 310-334.
Nagy Sándor (1953): A tanítási órák rendszere, típusa és felépítése. In: Részletek a Pedagógiai Szemle 1953. évi 3-4. számából. Budapest, Tankönyvkiadó, 45-65.
Nagy Sándor (1953): Pedagógiánk néhány kérdése az akadémiai vita tükrében. Pedagógiai Szemle, 3. 1-2. sz. 137-152.
Nagy Sándor - Huszár Pál (1953): A tanítási óra felépítése és elemzése. Köznevelés, 9. 23-24. sz. 558-559.
Nagy Sándor (1954): Neveléstudományunk főbb feladatai a párthatározat után. Pedagógiai Szemle, 4. 2-3. sz. 123-133.
Nagy Sándor (1955): A tantervkészítés útja. Köznevelés. 11. 18. sz. 425-427.
Nagy Sándor (1955): Harcban az antimarxista pedagógiai nézetek ellen. Bevezető előadás a pedagógia szakos tanárok országos ankétján. Pedagógiai Szemle, 5. 3. sz. 232-248.
Nagy Sándor (1956): A PTI tevékenységéről. Köznevelés. 12. 1. sz. 1-4.
Nagy Sándor (1956): Pedagógiai alapfogalmak. In: Az Eötvös Loránd Tudományegyetem évkönyve. 1955. Budapest, Tankönyvkiadó, 79-102.
Nagy Sándor (1957): Kína oktatásügye. Köznevelés. 12. 9. sz. 198-200.
Nagy Sándor (1957): A neveléstudomány fejlődése és helyzete a Kínai Népköztársaságban. Pedagógiai Szemle, 7. sz. 3-13.
Nagy Sándor (1958): A neveléstudomány mai helyzetéről. Társadalmi Szemle. 13. 4. sz. 68-81.
Nagy Sándor (1958): A PTI hároméves perspektivikus kutatási terve. Irányelvek. Pedagógiai Szemle, 8. 9. sz. 868-870.
Nagy Sándor (1958): Az oktatás szervezésének és módszereinek jelenkori problematikája. In: Kiss Árpád (szerk.): Tanulmányok a neveléstudomány köréből. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 163-205.
Nagy Sándor (1958): Iskolarendszertani és didaktikai kutatások a Szovjetunióban. Pedagógiai Szemle, 8. 9. sz. 805-816.
Nagy Sándor (1958): Még egyszer a balatonfüredi pedagógiai konferenciáról. Pedagógiai Szemle, 8. 5. sz. 407-415.
Nagy Sándor (1958): Neveléstudományunk elmúlt két éve. Köznevelés.14. 23-24. sz. 539-541.
1960-1969
Nagy Sándor (1960): A pedagógiai egység kérdése. Pedagógiai Szemle, 10. 3. sz. 185-193.
Nagy Sándor (1960): Emlékezés a pedagógus Apáczai Csere Jánosra. Pedagógiai Szemle, 10. 2. sz. 111-119.
Nagy Sándor (1960): Hozzászólás. Az MTA Társadalmi-Történeti Tudományok Osztálya vezetőségének beszámolója. 9. Pedagógia. Magyar Tudományos Akadémia Társadalmi-Történeti Tudományok Osztályának Közleményei. 3-4. sz. 217-218., 236-238.
Nagy Sándor (1960): Közoktatásügyünk és hazai pedagógiánk új feladatok előtt. In: Nagy Sándor - Kiss Árpád (szerk.) és mtsi: Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1959. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó 31-62.
Nagy Sándor (1960): Megemlékezések Apáczai Csere Jánosról a Román Népköztársaságban. Pedagógiai Szemle, 10. 2. sz. 169-170.
Nagy Sándor (1960): Nagy László felfogása az oktatás lényegéről és szerkezetéről. Pedagógiai Szemle, 10. 5. sz. 412-430.
Nagy Sándor (1961): A Magyar Pedagógia új feladatok előtt. Magyar Pedagógia, 61. 1. sz. 1-5. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00057/mp_1961_001.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1961): A pedagógiai, pszichológiai és szakmódszertani oktatás továbbfejlesztése a tudományegyetemeken. Magyar Pedagógia, 61. 3. sz. 235-250. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00059/mp_1961_003.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1961): Az oktatás képzés tartalma. In: Bolyai Imréné (szerk.): Időszerű tantervelméleti kérdések. Tanulmánygyűjtemény. Budapest, Központi Pedagógus Továbbképző intézet. 5-28.
Nagy Sándor (1961): Az oktatási folyamatra vonatkozó nézetek történeti alakulása és mai helyzete Doktori értekezés tézisei. Magyar Pedagógia, 61. 4. sz. 442-454. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00060/mp_1961_004.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
A tézisek szövege megjelent még: Pedagógiai Szemle, 11. 7-8. sz. 695-706.
Nagy Sándor - Kiss Árpád - Szarka József – Szokolszky István (1961): Az iskolai nevelés és oktatás tartalmi problémái. In: Kiss Árpád – Nagy József és mtsi. (szerk.): Tanulmányok a neveléstudomány köréből. 1960. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 7-27.
Ábent Ferenc - Nagy Sándor (1962): A pedagógiai kutatás perspektívája. Pedagógiai Szemle, 12. 5. sz. 377-381.
Nagy Sándor (1962): Az oktatási folyamat korszerűsítésének strukturális kérdései. Magyar Pedagógia, 62. 2. sz. 137-150. http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00062/mp_1962_002.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1962): Didaktika és metodika. In: Nagy Sándor - Kiss Árpád (szerk.) és mtsi: Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1961. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 9-51.
Nagy Sándor (1963): A konferencia értékelése. Magyar Pedagógia, 63. 1. sz. 101-108. p. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00065/mp_1963_001.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1963): A neveléstudomány rendszertani problémái. Tanulmányok a nevelés-tudomány köréből. 1962. Budapest, Akadémiai Kiadó, 9-40.
Nagy Sándor (1963): Az oktatási folyamat értelmezése, és a tanítási órák korszerűsítése. 1-2. Köznevelés. 19. 10.,11. sz. 305-307, 343-344.
Nagy Sándor (1963): Az oktatási folyamat strukturális kérdései. Magyar Pedagógia, 63.1. sz. 2-9. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00065/mp_1963_001.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1963): Életemről, munkámról... Pedagógiai Szemle, 13. 9. sz. 829-840.
Nagy Sándor (1963): Gondolatok az oktatási folyamat dialektikájáról. Pedagógiai Szemle, 13. 7-8. sz. 597-613.
Nagy Sándor (1964): Emlékezés Makarenkóra. Magyar Tudomány, 71. 7. sz. 412-419. URL: http://real-j.mtak.hu/164/1/MATUD_1964.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1965): A didaktika fejlődése. In: Simon Gyula (szerk.): Nevelésügyünk húsz éve. Tanulmányok a magyar népi demokrácia neveléstörténetéből. Budapest, Tankönyvkiadó, 109-150.
Nagy Sándor (1965): A kandidátusi vizsgakövetelményekről. Magyar Pedagógia, 65. 1. sz. 3-16. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00072/mp_1965_001.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1965): A pedagógiai egység kérdése. In: Nevelőtestületi egység - közösségi nevelés. Szempontok az 1965. áprilisi nevelési értekezlet témájához. Budapest, Országos Pedagógiai Intézet, 17-27.
Nagy Sándor (1965): A tanulói aktivitás Nagy László pedagógiájában. In: Jausz Béla - Faludi Szilárd - Zibolen Endre (szerk.): A munkára nevelés hazai történetéből. Budapest, Akadémiai Kiadó, 371-406.
Nagy Sándor (1965): Az oktatási folyamat metodikai problémái a pedagógia egyetemi oktatásában. In: Nagy Sándor - Kiss Árpád (szerk.) és mtsi: Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1964. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 201-235.
Nagy Sándor (1965): Új jelenségek a didaktikában. Köznevelés. 22. 13-14. sz. 521-525.
Nagy Sándor (1966): Az iskolai megfigyelések szervezési és metodikai problémái az egyetemen tolyó tanárképzésben. Magyar Pedagógia, 66. 1. sz. 36-45. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00075/mp_1966_001.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1966): Bevezető. In: Vág Ottó (sajtó alá rend.) Korszerű módszerek és eszközök az iskolareform szolgálatában. Az ELTE Neveléstudományi Tanszékének 1965. április 15-én tartott tudományos ülése. (Pedagógiai közlemények, 4.) Budapest, Tankönyvkiadó, 13-21.
Nagy Sándor (1966): Emlékezés Makarenkóra. In: Boros Ferenc (szerk.): Makarenkóra emlékezünk! Emlékülés. Budapest, 1964. máj. 22-23. Beszámoló, előadások. Budapest, Táncsics Kiadó, 159-168.
Nagy Sándor (1966): Ismerkedés az angol pedagógiai kutatásokkal. Pedagógiai Szemle, 16. 3. sz. 237-249.
Nagy Sándor (1967): A pedagógiai egység kérdése. In: Csiby Sándor (összeáll.) Felnőttnevelés. Szöveggyűjtemény a tanítóképző intézetek népművelő-könyvtár szakos hallgatói részére. Budapest, Tankönyvkiadó, 39-46. p.
Nagy Sándor (1967): A pedagógiai felkészítés rendszerének tökéletesítése a tudományegyetemen. Felsőoktatási Szemle, 15. 9. sz. 534-540.
Nagy Sándor (1967): A pedagógiai felkészítés rendszerének tökéletesítése a tudományegyetemen. Felsőoktatási Szemle, 15. 9. sz. 534-540.
Nagy Sándor (1967): A szovjet kutatások és a modern didaktikai felfogás. Köznevelés, 23. 23. sz. 899-903.
Nagy Sándor (1967): Találkozások híres programozókkal Angliában. Köznevelés, 24. 13-14. sz. 541-545.
Nagy Sándor hozzászólása [az egyetemi tanárképzésről szóló vitához]. (1967) In: Balogh Sándor - Székely György (szerk.): Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Évkönyve 1967. Az egyetemen folyó tanárképzés a reform tükrében. Budapest, ELTE, 95-106.
Kiss Árpád - Nagy Sándor (1968): Készülő Pedagógiai Lexikonunk. Magyar Pedagógia, 68. 1. sz. 127-130. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00081/mp_1968_001.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1968): A „Didaktika” című tárgy új egyetemi programjáról. Felsőoktatási Szemle, 17. 9. sz. 547-552.
Nagy Sándor (1968): A didaktika alapfogalmai és a tanítási óra felépítésének kérdései. Kandidátusi értekezés tézisei. Pedagógiai Szemle, 6. 1-2. sz. 164-170.
Nagy Sándor (1968): A szovjet pedagógia hatása Magyarországon. Pedagógiai Szemle, 18. 3. sz. 193-201.
Nagy Sándor (1968): A szovjet Pedagógiai Akadémia jubileumi ülése. 1968. II. 6-8. Köznevelés. 24. 7-8. sz. 260-262.
Nagy Sándor (1968): A tanítási óra korszerűsítésének pedagógiai, didaktikai kérdései. In: Fővárosi Pedagógiai Tanácskozás. 1968. máj. 23-25. Budapest, Táncsics Kiadó,132-148.
Nagy Sándor (1968): Ahogy az egyetemisták látják. Köznevelés. 24. 3. sz. 91-93.
Nagy Sándor (1968): Neveléselméleti kutatások nyomában Nyugaton. In: Nagy Sándor - Kiss Árpád (szerk.) és mtsi: Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1967. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 289-321.
Nagy Sándor (1969): A didaktikai kutatások helyzete és a további feladatok. Pedagógiai Szemle, 18. 7-8. sz. 604-618.
Nagy Sándor (1969): Az oktatási folyamat korszerűsítési lehetőségei. Az általános iskolából a középiskolába való átmenet problémái. Magyar Pedagógia, 69. 4. sz. 369-381. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00086/mp_1969_004.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1969): Nagy László. In: Vág Ottó: Válogatott fejezetek a nevelés történetéből. Kézirat. Budapest, ELTE BTK, Tankönyvkiadó, 186-193.
1970-1979
Nagy Sándor (1970!1971): A tanulók munkájának értékeléséről - általános didaktikai szempontból. In: Balogh László (szerk.): Mérés, értékelés, osztályozás. Budapest, OPI - Magyar Pedagógiai Társaság, 22-34.
Nagy Sándor (1970): A lenini ismeretelmélet és a modern didaktikai koncepció. Magyar Pedagógia, 70. 1. sz. 1-12. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00087/mp_1970_001.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1970): A magyar pedagógiai lexikon munkálatairól. Magyar Pedagógia, 70. 3. sz. 316-318. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00089/mp_1970_003.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1970): A megbeszélés (beszélgetés mint oktatási módszer. A szeminárium és a vita mint tanítási-tanulási módszer. In: Szöveggyűjtemény a politikai pedagógia tanulmányozásához. 4. Budapest, Magyar Szocialista Munkáspárt KB Politikai Főiskolája, 148-152. p.
Nagy Sándor (1970): A neveléstudomány helyzete, feladatai, intézményei, kapcsolatai más tudományokkal. Köznevelés. 26. 21. sz. 21-26.
Nagy Sándor (1970): A szemléltetés mint módszer. In: Szöveggyűjtemény a politikai pedagógia tanulmányozásához. 4. Budapest, Magyar Szocialista Munkáspárt KB Politikai Főiskolája. 108-116.
Nagy Sándor (1970): Az oktatási folyamat szerkezete. In: Szöveggyűjtemény a politikai pedagógia tanulmányozásához. Magyar Szocialista Munkáspárt KB Politikai Főiskolája. 2. Budapest, Kossuth Kiadó, 128-153.
Nagy Sándor (1970): Huszonöt éve a szocialista pedagógia útján... Magyar Pedagógia, 70. 2. sz. 121-125. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00095/mp_1972_002.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1970): Learning and teaching. Annales Univ. Scientiarum Budapestinensis Rolando Eötvös Nominatae. Sectio Paedagogica et Psychologica. 1. 3-10.
Nagy Sándor (1970): Modern technikai eszközök nevelésmódszertani kérdései. Magyar Pedagógia, 70. 4. sz. 333-346. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00090/mp_1970_004.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1971): A készülő Pedagógiai Lexikonról. Köznevelés. 27. 21. sz. 13-15.
Nagy Sándor (1971): Időszerű gondolatok Nagy László pedagógiájában. Budapesti Nevelő, 7. 4. sz. 41-50.
Nagy Sándor (1971): Modern technikai eszközök nevelésmódszertani kérdései. Hevesi Művelődés. 1. sz. 17-26.
Nagy Sándor (1971): Modern technikai eszközök nevelésmódszertani kérdései. Tévépedagógia, 7. 4. sz. 45-63.
Nagy Sándor (1972): A pedagógia tárgyának jelenkori problematikája. In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből. 1971. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó,161-191.
Nagy Sándor (1972): A tanszéki munka fejlesztésének időszerű kérdései a tudományegyetemeken. In: Széchy Éva (szerk.): A tanszéki képző nevelőmunka korszerűsítése. (A 3. Országos Felsőoktatási Nevelési Konferencia szekció ülései, 2.) Budapest, Felsőoktatási Pedadagógiai Kutatóközpont, 9-27.
Nagy Sándor (1972): A tudományos-technikai forradalom és a nevelési módszerek összefüggései. In: Ráth Szabolcsné (összeáll.): Az Eötvös Loránd Tudományegyetem évkönyve. Budapest, ELTE, 209-229.
Nagy Sándor (1972): Az értelmi nevelés. In: Horváth Lajos - Nagy Sándor (szerk.): Neveléselmélet. Egyetemi jegyzet. Kézirat. Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar - Tankönyvkiadó, 137-148. p.
Nagy Sándor (1972): Az oktatás korszerűsítésével kapcsolatos kutatás két fázisa. Magyar Pedagógia, 72. 1. sz. 11-14. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00094/mp_1972_001.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1972): Die Entwicklung der ungarischen Padagogik im letz-ten Vierteljahrhundert /1945-1970/ In: Annales Univ. Scientiarum Budapestinensis Rolando Eötvös Nominatae. Sectio Paedagogica et Psychologica. 3. sz. 79-93.
Nagy Sándor (1972): Időszerű gondolatok Nagy László pedagógiájában. Magyar Pedagógia, 72. 4. sz. 405-413. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00097/mp_1972_004.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1972): Pensées actueiles dans la pédagogie de László Nagy. In: Annales Univ. Scientiarum Budapestinensis Rolando Eötvös Nominatae. Sectio Paedagogica et Psychologica. 3. sz. 21-31. p.
Nagy Sándor - Bábosik István - Falus Iván - M. Nádasi Mária (1972): Nevelés és neveléstudomány. In: Horváth Lajos - Nagy Sándor (szerk.): Neveléselmélet. Egyetemi jegyzet. Kézirat. Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar - Tankönyvkiadó, 5-28.
Nagy Sándor (1973): A korszerűség értelmezése az oktatásban. In: Zrinszky László (szerk.): Korszerű műveltség, tananyag-korszerűsítés. Az Országos Pedagógiai Intézet 10 éves fennállása alkalmából rendezett tudományos ülésszak előadásai 1972. december. (Az OPI Tudományos Bizottságának közleményei) Budapest, 20-30.
Nagy Sándor (1973): A tantervi kutatások és az oktatáselmélet jövője. Pedagógiai Szemle, 23. 1. sz. 13-24.p.
Nagy Sándor (1973): A tantervi kutatások és az oktatáselmélet jövője. Részletek a Pedagógiai Szemlében megjelent cikkből. Pedagógiai stúdium. 1. sz. 14-16.
Nagy Sándor (1973): Az általános iskolából a gimnáziumba való átmenet problémáinak vizsgálata. In: Kiss Árpád (szerk.): Neveléstudomány és folyamatos korszerűsítés. Tanulmányok az Országos Pedagógiai Intézet vizsgálatai alapján. Budapest, Akadémiai Kiadó, 148-198.
Nagy Sándor (1973): Iskolai élet és megterhelés. Pedagógiai Szemle, 23. 6. sz. 531-537.
Nagy Sándor (1973): Kísérlet a pedagógiai kutatási módszerek definiálására és felosztására. In: Petrikás Árpád - Zrinszky László (szerk.): A nevelés problémáinak kutatási módszerei és technikája. (A Magyar Pedagógiai Társaság Neveléselméleti Szakosztályának és az Orosz Szocialista Föderatív Köztársaság Pedagógiai Társaságának sorozata, 1.) Budapest - Moszkva, Athenaeum ny. 13-22.
A mű megjelent oroszul is Metodika i tehnika isziedovanija problem kollektivnogovoszpitaníja címmel.
Nagy Katalin - Nagy Sándor (1974): A nevelési tervek és a tantervek integrálása. Vita az MTA Pedagógiai Bizottságában. Magyar Pedagógia, 74. 4. sz. 407-412. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00104/mp_1974_004.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1974): A nevelési terv és a tanterv integrálásának kérdései. Pedagógiai Szemle, 24. 12. sz. 1077-1087.
Nagy Sándor (1974): Az ELTE Bölcsészettudományi Kar Nevelési Bizottságának munkája. Felsőoktatási Szemle, 23. 12. sz. 754-761.
Nagy Sándor (1974): Az ELTE Neveléstudományi Tanszékén folyó kutatások fő irányai: az oktatási folyamat szerkezetét illető vizsgálatok szempontjai. In: Veczkó József (szerk.): Pedagógiai kutatások az iskolai oktatási rendszer és szerkezet fejlesztésének szolgálatában. (Szegedi Nyári Egyetem, 11.) Szeged, TIT Csongrád megyei Szervezete, 277-293.
Nagy Sándor (1974): Iskola és képességfejlesztés. Pedagógiai Szemle, 24. 4. sz. 330-339.
Nagy Sándor (1975): New Relations in the Conception and Planning of the Educational Process. In: Annales Univ. Scientiarum Budapestinensis Rolando Eötvös Nominatae. Sectio Paedagogica et Psychologica.. 4. 3-16.
Nagy Sándor (1975): Új lehetőségek az oktatási folyamat szervezésében. Magyar Pedagógia, 75. 1. sz. 6-17. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00105/mp_1975_001.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1975): Újabb kutatások a felsőfokú oktatási folyamat pedagógiai vonatkozásaiban. In: Palovecz János (szerk.): Bevezetés a felsőoktatásba. Budapest, Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont, Magyar Pedagógiai Társaság. 85-113.
Nagy Sándor (1976): A korszerű taneszközök kialakítását befolyásoló didaktikai tényezők. Magyar Pedagógia, 76. 4. sz. 319-330. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00111/mp_1976_004.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1976): L'importance des formes de connaissance par déduction dans I'enseignement. In: Annales Univ. Scientiarum Budapestinensis Rolando Eötvös Nominatae. Sectio Paedagogica et Psychologica 5. 5-10. p.
Nagy Sándor (1976): Műfaji és terminológiai kérdések a készülő tantervekben. Pedagógiai Szemle, 26. 6. sz. 500-513.
Nagy Sándor (1977): Ajánló sorok a Pedagógiai Lexikonhoz. Magyar Pedagógia, 77. 2. sz. 247-253. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00113/mp_1977_002.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1977): Hatvan év, amely megváltoztatta a világot. Magyar Pedagógia, 77. 3-4. sz. 323-327. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00114/mp_1977_003_004.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1977): Ogorodnyokiv, I. T. 1900-1976. Pedagógiai Szemle, 27. 1. sz. 79-80.
Nagy Sándor (1977): Tanterv, tanítás, iskolaszerkezet. Pedagógiai szempontok köznevelési rendszerünk továbbfejlesztésében. Köznevelés. 33. 1. sz. 10-11.
Nagy Sándor (1977): Új fejlemények az oktatás elméletében. In: Nagy Sándor (sajtó alá rend.): Vizsgálatok a nevelés-oktatás korszerűsítésével kapcsolatban. (Pedagógiai közlemények 18.) Budapest, Tankönyvkiadó, 11-54.
Nagy Sándor (1978): A modern tantervelméleti koncepció körvonalai a szovjet didaktikában. Felsőoktatási Szemle. 27. 2. sz. 120-125.
Nagy Sándor (1978): Új didaktikai törekvések. Budapesti Nevelő, 14. 3. sz. 22-30.
Nagy Sándor - Salamon Zoltán - Salamon Jenő (1978): A pedagógia és pszichológia tantárgyak tanítása és koordinálása. In: Székely György (szerk.): Az oktatás korszerűsítésének kérdései az ELTE-n, különös tekintettel a tanárképzés helyzetére. Budapest, ELTE, 23-45.
Nagy Sándor (1979). A neveléstudományi tanszéken folyó jelenlegi kutatások vázlatos áttekintése, különös tekintettel, az 1976/77-es tanév munkálataira. In: Tóth Gábor (szerk.) Pedagógia és pszichológia a Szovjetunióban. Előadások. (Pedagógiai közlemények, 22.) Budapest, Tankönyvkiadó, 145-155.
Nagy Sándor (1979): A korszerű didaktika és a tantervek kialakítása. In: Nagy Sándor (vez. szerk.): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1977. Tantervi, tantervelméleti tanulmányok. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 30-56. p.
Nagy Sándor (1979): A tanítási-tanulási folyamat tervezésének komplex megközelítése. Magyar Pedagógia, 79. 4. sz. 377-386. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00121/mp_1979_004.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1979): Időszerű tantervi-tantervelméleti kutatások. Pedagógiai Szemle, 29. 5. sz. 387-397.
Nagy Sándor (1979): Modern tantervelméleti koncepció körvonalai a szovjet didaktikában. In: Tóth Gábor (szerk.) Pedagógia és pszichológia a Szovjetunióban. Előadások. (Pedagógiai közlemények, 22.) Budapest, Tankönyvkiadó, 39-47.
Nagy Sándor (1979): Outlines of a Modern Concept of Curriculum in Soviet Didactics. In: Annales Univ. Scientiarum Budapestinensis Rolando Eötvös Nominatae. Sectio Paedagogica et Psychologica. 6. sz. 37-44.
Nagy Sándor (1979): Review of the Researches Continued on the Department of Education, with Especial Regard to the Works in the Term 197611977. In: Annales Univ. Scientiarum Budapestinensis Rolando Eötvös Nominatae. Sectio Paedagogica et Psychologica. 6. 231-239.
Nagy Sándor (1979): Tervszerűség, tervezés a pedagógus munkában, a hallgatók bekapcsolásának lehetősége, a módszertani szabadság értelmezése és érvényesíthetősége. Előadás. In: Székely György (szerk.): Felkészítés a tanulók munkájának tervezésére és szervezésére a tanítás-tanulás folyamatában. Budapest, ELTE, 95-113.
1980-1986
Nagy Sándor (1980(!1981)): Az iskolai humántárgyi oktatás metodikai megújulásának szükségessége és feladataink. Előadás és kiegészítés In: Székely György (szerk.): A középiskolai reform és egyetemünk feladatai. (Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanárképző Bizottság különkiadványa, 5.) Budapest, ELTE, 184-213.
Nagy Sándor (1980): A nevelési-oktatási folyamat kutatásával kapcsolatos tapasztalatok. Pedagógiai Szemle, 30. 9. sz. 787-797.
Nagy Sándor (1980): Az oktatás szerepe a nevelőiskolában. In: Molnár Zoltán (szerk.): A nevelőiskola. (Szegedi Nyári Egyetem Pedagógia, 17.) Szeged, TIT Csongrád Megyei Szervezet, 23-39. p.
Nagy Sándor (1980): Hivatásra nevelés és tanárképzés. Pedagógusképzés. 1. sz. 17-27.
Nagy Sándor (1980): Új periódus az oktatáselmélet fejlődésében. Magyar Pedagógia, 80. 4. sz. 389-412. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00125/mp_1980_004.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1981): Az elmúlt évek oktatástechnológiai kutatásainak főbb fejlődési tendenciái; ajánlások a következő évek kutatási koncepciójához. Pedagógiai Technológia, 2. sz. 1-10.
Nagy Sándor (1981): Az iskolai oktatás metodikai megújulásának szükségessége, feladataink a bölcsészkari tanárképzésben. Magyar Pedagógia, 81. 3. sz. 245-257. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00128/mp_1981_003.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1981): Az oktatástechnológia a neveléstudomány rendszerében.1-2. Audio-vizuális Közlemények. 18. 3-4. sz. 155-174., 5. sz. 275-285. p.
Nagy Sándor (1981): Húsz év után, új feladatok előtt a Magyar Pedagógia. Magyar Pedagógia, 81. 1. sz. 3-12. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00126/mp_1981_001.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1982): A didaktika mai fejlődési irányai és ezek előzményei Nagy László munkásságában. Budapesti Nevelő,18. 2. sz. 9-20.
Nagy Sándor (1982): Emlékezés Nagy Lászlóra. Születésének 125. évfordulóján. Magyar Pedagógia, 82. 2. sz. 115-126. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00131/mp_1982_002.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1982): Nagy László didaktikai koncepciójának fő vonásai. Pedagógiai Szemle, 32. 5. sz. 405-417.
Nagy Sándor (1983): A szocialista és a polgári didaktikai felfogások metodológiai különbségei. Pedagógiai Szemle, 33. 2. sz. 100-106.
Nagy Sándor (1983): Az oktatási gyakorlat és a pedagógiai elmélet viszonyának alakulása az utóbbi évtizedekben. Pedagógiai Technológia, 4. sz. 9-16.
Nagy Sándor (1983): Nemzetközi tanácskozás „Az oktatásügy területén folyó ideológiai harc alapvető irányairól, formáiról és módszereiről” Moszkva, 1982. október. Pedagógiai Szemle, 33. 7-8. sz. 780-783.
Nagy Sándor (1984): Differenciálódó oktatástechnológia. 1-2. Audiovizuális Közlemények. 21. 5. sz. 275-286., 6. sz. 363-373.
Nagy Sándor (1985): A középfokú szakképzés oktatástechnológiai fejlesztésének kérdései. Audio-vizuális Közlemények, 22. 3-4. sz. 137-139.
Nagy Sándor (1985): A neveléstudomány huszonöt évének tükröződése a Magyar Pedagógiában. Magyar Pedagógia, 85. 4. sz. 369-380. URL: http://digit.bibl.u-szeged.hu/00400/00415/00145/mp_1985_004.pdf Utolsó letöltés: 2016.05.09.
Nagy Sándor (1985): A számítógépek tanítási-tanulási folyamatban történő alkalmazásának kérdései. Audio-vizuális Közlemények, 22. 3-4. sz. 179-180.
Nagy Sándor (1985): A számítógépes oktatás pedagógiai problematikája. A mikrokomputerek funkciója az oktatásban. In: Szűcs Pál (szerk.): Mikroszámítógépek a tanítási-tanulási folyamatban Magyarországon. Veszprém, Országos Oktatástechnikai Központ, 17-28.
Nagy Sándor (1985): A tanítás-tanulás megváltozott didaktikai koncepciója, új tanítási technológiák megjelenése a két világrendszerben. Pedagógiai Szemle, 35. 1. sz. 3-16.
Nagy Sándor (1985): Előszó. In: Nagy Sándor - Szarka József és mtsi (szerk.): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1979-1984. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 7-9.
Nagy Sándor (1985): Emlékezés Bóka Lászlóra. Pedagógiai Szemle, 35.12. sz. 1204-1209.
Nagy Sándor (1985): Fináczy Ernő Didaktikája - mai szemmel. Pedagógiai Szemle, 35. 9. sz. 883-893.
Nagy Sándor (1985): Oktatástechnológia tantárgyspecifikus elemzés. Földrajztanítás. 28. 1. sz. 5-15.
Nagy Sándor (1985): Oktatástechnológia: metodikai innovációs törekvések komplex együttese. In: Nagy Sándor - Szarka József és mtsi (szerk.): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1979-1984. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Budapest, Akadémiai Kiadó, 29-59.
Nagy Sándor - Szűcs Pál (1985): Mikroszámítógépek iskolában: tapasztalatok és nyitott kérdések. Pedagógiai Szemle, 35. 7-8. sz. 653-666.
1986-
Nagy Sándor (1989): Emlékezés Ottó Willmannra. Pedagógiai Szemle. 39.12. sz. 1205-1214.
Utolsó frissítés: 2016-05-05 16:01:54